572 Maliwawa Figürünün ilk kez Kuzey Avustralya’nın Arnhem Land’deki 87 farklı kaya sanatı sitesinde belgelendiğini bildirdi. Griffith Üniversitesi’nden Paul Taçon, 6.000 ila 9.400 yıl önce çizilen kırmızı figürlerin, ilişki içinde yaşayan ve farklı faaliyetlerde bulunan insanları ve hayvanları tasvir ettiğini söyledi.
Batı Avustralya’nın Kimberley bölgesinde bulunan Gwion tarzı resimlerin yapıldığı organik ürünlerin yada nesnelerin neler olduğunu bulmak oldukça zor. Çünkü bu pigmentler artık organik bileşen içermiyor. Ancak uzmanlar, bunun yerine Aborijin sanatçılar tarafından uzun zaman önce boyanmış olan kaya cephelerindeki bin yıllık çamur eşek arısı yuvalarından organik malzemelerle çıkarak bu zorluğun üstesinden gelmeyi başardılar. Araştırmacılar, resimlerin esrarengiz antropomorfik figürlerinin çoğunun 12.000 yıl önce yaratıldığını tahmin ediyor.
Arnhem Land kaya sanatı, Avustralya Arkeolojisi dergisindeki bir makalede daha önce bilinmeyen 572 görüntüyü anlatan bilim adamlarıyla Avustralya’nın geçmişine bir pencere açmaya devam ediyor .
Yaşları 6000 ila 9400 arasında değişen Maliwawa Figürleri Awunbarna’dan (Borradaile Dağı bölgesi) kuzeybatı Arnhem Land’deki Wellington Sıradağları’ndaki Namunidjbuk Malikanesine kadar 87 alanda belgelendi.
Araştırmacılar, bunların 12.000 yaşındaki erken dönem Dinamik Figürler ve son 4000 yılda yapılmış X-ışını figürleri arasında kayıp bir bağlantı olduğunu öne sürüyorlar .
Görüntüler, çeşitli kırmızı tonlarında, kontur dolgulu veya anahat formlarında ve dolgu olarak birkaç kırmızı çizgi ile oluşturuldu. Bazılarının yüksekliği 50 santimetreden fazladır.
Sahneler, üç bilbi ve bir dugong dahil olmak üzere insanları ve makro bacaklıları tasvir ediyor ve Avustralya’nın Griffith Üniversitesi’nden baş araştırmacı Paul Taçon, çeşitli başlıklar biçimlerinin varlığının, bunların sadece günlük yaşamın basit tasvirleri olmadığını gösterdiğini öne sürüyor.
“Maliwawas tek kişilik figürler olarak ve çeşitli aktiviteleri gösteren grup sahnelerinin bir parçası olarak tasvir ediliyor ve bazılarının tören bağlamı olabilir” diyor.
“İnsan figürleri sık sık hayvanlarla, özellikle makro bacaklılarla tasvir ediliyor ve bu hayvan-insan ilişkileri, sanatçıların mesajının merkezinde yer alıyor gibi görünüyor.
Dinamik Figürlerin% 89’u insan, Maliwawa Figürlerinin ise sadece% 42’si insandır.
Griffith meslektaşı ve ortak yazar Sally May, bir Awunbarna sitesinde bilby görüntülerinin keşfinin, Arnhem Land’in tarihsel olarak menzillerinde olmadığı için şaşırtıcı olduğunu söylüyor.
Bilinen en eski resim olan tek kişilik dugong resmi de yersiz görünüyor. May, “Bir Maliwawa sanatçısının sahili ziyaret ettiğini gösteriyor, ancak diğer tuzlu su faunasının yokluğu bunun sık rastlanan bir olay olmadığını gösterebilir” diyor.
Bununla birlikte, araştırmacıların sanatçıları ve kullandıkları teknikleri merak etmesiyle resimlerin entrikası tasvir ettiklerinin ötesine geçiyor.
“Maliwawa arka arkaya figürler batı Arnhem Land için bilinen en eski figürler ve görünüşe göre bu resim geleneği Maliwawa tarzı ile başladı. Kağıt üzerine ağaç kabuğu resimleri ve resimleriyle günümüze kadar devam ediyor ”diyor Taçon.
Resimlerin arkasındaki insanlara gelince, Taçon, küçük bir grup sanatçının Maliwawa kaya resimleri üretme olasılığını göz ardı edemeyeceklerini söylüyor.
Biri ana hat formlarından sorumlu olan resimleri yalnızca birkaç sanatçının, diğerinin ise daha dolgun çizgi-çizgi dolgu örnekleri oluşturması ihtimali de var.
https://cosmosmagazine.com/history/archaeology/a-missing-part-of-the-rock-art-gallery/ adlı internet sitesinden çeviri yapılmıştır.